Botox

I korte træk kan man sige at Botox blokerer signalerne fra dine nerver til dine muskler. Det fungerer sådan at musklen hvori der indsprøjtes, ikke længere kan trække sig sammen, hvilket mindsker dine rynker. Det bruges oftest i panden, omkring øjnene eller andre rynker, der kan forekomme i ansigtet, men rynker forårsaget af solskader vil typisk ikke være modtagelige over for behandling.

Hvordan bliver en Botox-indsprøjtning udført?
En Botox-indsprøjtning tager typisk kun et par minutter og det er oftest ikke nødvendigt med bedøvelse. Væsken indsprøjtes med en meget tynd nål og de fleste patienter oplever ingen nævneværdig smerte under selve proceduren. Det tager normalt 3-7 dage før den fulde effekt viser sig, og det er bedst at undgå alkohol i mindst en uge inden selve behandlingen. Smertestillende og antiinflammatorisk medicin-indtag bør stoppes to uger før behandling, for at reducere mængden af blå mærker.

Hvor lang tid holder virkningen?
Virkningen af behandlingen varer typisk i 4 til 6 måneder. Efterhånden som muskelfunktionaliteten vender tilbage, begynder rynkerne så småt at blive tydelige igen og de skal derefter behandles igen. Ved kontinuerlig behandling vil rynkerne med tiden blive mindre tydelige, fordi musklerne vender sig til at slappe mere af.

Fordele ved Botox:
  • Mindsker synligheden af dine rynker
  • Naturligt resultat
  • Holder i 4-6 måneder
//rr-group-test.dk/wp-content/uploads/2018/03/shutterstock_303277286-e1517317052197.jpg